سرفه هاي خشك
DRY COUGHS
۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه
14
1
سپیده‌دم که وقت کار عامست
نبیذ غارجی رسم کرامست

مرا ده ساقیا جام نخستین

که من مخمورم و میلم به جامست

ولیکن لختکی باریکتر ده

نبیذ یکمنی دادن کدامست

نماز بامدادان کرد باید

سه جام یکمنی خوردن حرامست

چو وام ایزدی بنهاده باشم

مرا ده ساتگینی بر تو وامست

چنانکه باز نشناسد امامم

رکوعم را رکوعست ار قیامست
خوشا جام میا، خوشا صبوحا

خوشا کاین ماهرو ما را غلامست

دو زلفش دو شب و دو خال مشکین

ظلام اندر ظلام اندر ظلامست

صبوح از دست آن ساقی صبوحست

مدام از دست آن دلبر مدامست

غلام و جام می را دوست دارم

نه جای طعنه و جای ملامست
همی‌دانم که این هر دو حرامند
ولیکن این خوشیها در حرامست *
 
2
گفتم به چه نامی ای پسر؟گفتا غم
گفتم نگری به عاشقان ؟ گفتا کم
گفتم به چه بسته ای مرا ؟ گفت به دم
گفتم چه بود پیشه ی تو ؟ گفت ستم *
 
3
ای پسر گر دل من کرد همی خواهی شاد
از پس باده مرا بوسه همی باید داد
نقل با باده بود باده دهی نقل بده
دیرگاهی است که این رسم نهاد آنکه نهاد
چند گاهی است که از باده و از بوسه مرا
نفکندستی بیهوش و نکردستی شاد
وقت آن آمد کز باده مرا مست کنی
گاه آن آمد کز بوسه مرا بدهی داد
گر همی گویی بوس از دگران بوس بخواه
تو مرا از دگران برده ای ای حور نژاد
از کران آمدی و دل بربودی ز میان
هیچ کس را نفتاد آن چه مرا با تو فتاد
چه فسون کردی بر من که به تو دادم دل
دل چرا دادم خیره به فسون تو به باد *

پ.ن1: عرض شود که فک کنم اولی مال منوچهریه ( همون منوچ خودمون ) ، دویومی از برای عنصریه و سِیمی هم مال ِ مبارک ِ فرخی ِ عزیز . کلن خداوندگار بچه بازین این برادرا و سخت مورد قبول من . نه اينكه تو كار بچه بازي و اينا باشم نه  .دليل اصيل اينه كه شعرشون معركس پدر سوخته ها . خوننده  جماعت به نظر من اگه اين سه بزرگوارو نخونه به درد هيچي نمي خوره !

پ.ن2: اين هفته هر چي بد بياري بود آورديم ، اونقد كه با دو سه خط چس ناله كردن نمي شه گفتشون . خلاصشو كه بخوام عرض كنم به اين صورت مي شه : اين هفته ماتحتمون رو در راه آرمان هامون گذاشتيم . داديمش دست يه سري پدر سوخته پارش كنن .
 

برچسب‌ها: , ,